Siyah Beyaz Aşk 26.Bölüm 3. Fragmanı

REKLAMLAR

Siyah Beyaz Aşk 26.Bölüm 3. Fragmanı hızlı bir şekilde sitemizde yayınlanmıştır. KANAL D ekranlarında büyük beğeniyle izlenen Siyah Beyaz Aşk dizisinin yeni bölümü 16 Nisan Pazartesi akşamı saat 20.00 itibariyle sizlerle.

Başrollerinde Birce Akalay ve İbrahim Çelikkol gibi ülkemizin sevilen oyuncularının yer aldığı Siyah Beyaz Aşk bu hafta yayınlanacak mı?

Türkiye'de izleyicilerin tercihi olan fragman sitesinde dizilerin fragman ve özetlerini takip edebilirsiniz.

    FRAGMANI PAYLAŞ: http://fragmanlar.im/qh0ux

    Siyah Beyaz Aşk son fragmanı ve yeni bölüm özeti sayfaya eklendi! Her bölümü büyük bir merakla beklenen dizide neler yaşanacağını sık sık güncellediğimiz bu sayfadan öğrenebilir, en iyi tüyolara sitemizden ulaşabilirsiniz.

    REKLAMLAR

    Yeni Bölüm Özeti

    Jülide’nin beklenmedik bir anda ağzından dökülen Özge ile ilgili laflar Ferhat’ı şok eder! Ferhat, Jülide’nin söylediklerinin doğru olup olmadığının peşine düşerken, bir yandan da Aslı’yı bu meseleden uzak tutmaya çalışır. Ancak, bu sandığı kadar kolay olmayacaktır.

    Eve geri dönen Cüneyt, Özge’yi kullanarak evde kalmayı amaçlar. Ancak Ferhat’ın bu konuda başka bir çözüm yolu olacaktır. Ferhat bir yandan da Cüneyt’e yardım eden köstebeğin peşindedir. Ferhat’ın bu yolda ulaşacağı kişi, onu şoke edecektir.

    Ferhat’ın evden gitmesine mani olmak isteyen Namık’ın tercih ettiği yol başta Aslı olmak üzere evdeki herkesi şaşırtacaktır. Özge meselesi ile Aslı ve Ferhat’ın arasını açmayı planlayan Jülide hedefine ulaşacağını düşünürken, ev içerisinde kendisini bekleyen başka bir tehlikeden habersizdir.

    Yiğit, Necdet cinayetinin arkasındaki sırrı çözmeye yaklaştıkça, önüne yeni engeller çıkar. Giderek Namık Emirhan ismine yaklaşan Yiğit hiç beklemediği bir tehlike ile karşı karşıya kalacaktır.

59 Yorum Var

  1. Asya

    18 Nisan 2018 - 10:54

    Ya düzeltmek isteseler bu son bölümde o çocuğun ferhata ait olmadığını test sonucunda ortaya çıkarabilirlerdi.ama bu senaristlerde bütün olumsuz yorumlara rağmen bu konuyu uzatmayı tercih etti.eger izlenme oranında büyük bir düşüş varsa bunun sorumlusu biz izleyiciler değiliz malesef

  2. Siyah beyaz aşk

    18 Nisan 2018 - 09:48

    Bu kadar mı nefret ediyor bu senaristtttt ler bizden ne istiyorlar garezlerimi var bitirmek için çok kötü yazdılar. Bu nedir bu neyin intikamı Bu neyin kafası yaptığı işin hakkını neden vermediler .neden nedeeeeeeen?

  3. Tüyo

    18 Nisan 2018 - 09:08

    Arkadaşlar evet mantık hatası var eski senaristin bozdukları hemen bir bölümde düzelmez yenilerin gayet iyi çalıştığını biliyorum Ferhat’la Aslı tam istediğiniz kıvamda aşk yaşıyacaklar bunu aşerme bölümünde gördük ayrılma olacağını düşünmüyorum ama Olursada buna benzer bir çok güzel sahne göreceğiz emin olun özge meselesine gelince Cüneyt vildanla evlenmeden önce fethetme aralarındaki durumdan haberdarmış yanı özgenin kendi kızı olmadığını önceden biliyor ondan bu kadar çabuk kabullendi Ayhan diziye girmesi söz konuşu babasının intikamı için aslının yeğeni diziden çıkabilir gibi duruyor bunların düzelmesi için en az 3 bölüm lazım Canlar sabır bu sezon sonuna kadar destek ondan sonra beklentileri karşılamazsa taktir sizin ben bizimkilere çok güveniyorum

    • Tüyo

      18 Nisan 2018 - 11:45

      Önemli bilği aslının okuduğu mektup sanırım jülideyle ilğili jülidenin pavyonda çalıştığı yazıyor fragman gelince anlarız benden kıyak Jülide bitti sayılır ya yola gelecek yada yok olup gidecek

  4. Siyah beyaz aşk

    17 Nisan 2018 - 22:41

    Arkadaşlar ben de kızıyorum ama SIKINTI var bizim dizi final miş başka dizilerde varmış ama bana ne önemli olan benim dizim biterse üzülmeyecekmisiniz bi gayret sarılalım dizimize

    • Selda

      17 Nisan 2018 - 23:38

      Eee izliyoruz zaten ne yapalım ki daha bu hafta reytingleri de iyi değil mi😕😕😕

      • Siyah beyaz aşk

        18 Nisan 2018 - 09:44

        10 . 11 . Sırada özetler bile bizden önde bi düşünelim çok ama çok üzülüyorum buna biter se iyi olmaz bizim için😫

        • Hesoj

          18 Nisan 2018 - 11:32

          Yeterince izleyicinin sahip ciktıgını düşünmüyorum sosyal medyada bukadar yorumlar yapılacagına oturup diziyi izlesinler reytingler bukadar düşmez evde ücşeyden izliyorum televizyon internet bukadar seyirci herşeye maydonoz olmasın senaristlerin iline bukadar karışmak tivitirda görüyorum fragmanı hazırlıyan kişiye cerip veriştiriyorlar bu ne saygısızlik böyle giderse diziyi final yaptırıllar buneya herkes senarist olmuş diziyi sevdik lütfen sahip cikalim

  5. Siyah beyaz aşk

    17 Nisan 2018 - 21:41

    Ben senarist olmadığım halde bu işten anlamadığım halde topu kalenin ağzından Nasıl taça çıkarılacağı söyleyeyim . Mesela vildan ın o geceyi öyle istediği gibi hayal edip bunu jülideye anlatması yani hayel kurması nedir bizim yani SIYAH BEYAZ AŞK IN bu senaristlerden çektiği gayri meşru çocuklar anneleri belli babaları kim amcasımı dayısımı abisimi zaten namık ın ferhatın babası olmasına alışamamıştık . Gülsümün çocuğunun eniştesinden olmasına birde bu Özge olayı diyecek bisöz bulamıyorum ayrıca ferhat abidin in gülsüm le evlenecek olması na verdiği tepki oldu mu yani senarist ferhatı ne hale soktunuz. BÜYÜK SIKINTI VAAAAAAR . sizce arkadaşlar yorum yapar mısınız moralim çok bozuk

    • Selda

      17 Nisan 2018 - 23:45

      Abidin ile gülsüm teyze çocukları değil ama ferhat ile vildan kuzen yani sıkıntı büyük. .. Üstelik yarım bırakılan konu çok fazla ve saçma durduk yere cem öldü azat öldü sahin cigalin meselesi öyle yarım kaldı ebru pisi pisine öldü. .. Ayhan babası öldü kayıp. .. Bu konuları kapatsalar en azından mantık hataları aradan çıkar… Ayrıca Cüneyt kendi kizi olmadığına ne kadar çabuk inandı bi gurur yap bi tavır yap be adam … julidenin oyunlarını bari bozun. .. sinir bozucu bişey. … Ferhata asli ya dilsiz e Hülya ya Abidine gülsüme bayiliyoruz.. handan bile gozume batmiyor artık … ama TÜYOOOOO lütfen bişeyler yaz ozge işi çok sacmaaa

  6. Sbh

    17 Nisan 2018 - 18:50

    Artık yeter daha fazla dayanamıycam dizi iyice saçmaladı bi Ferhat’ın kızı eksikti oda oldu yuh artık yuh yani. Aslı altı üstü hamile kız resmen yatalak oldu bu Nasıl iş , Vildan Ferhat ı platonik severken kızları oldu Ferhat karakterinin resmen içine …… tılar valla kimse kusura bakmasın bu diziden artık kimseye hayır gelmez bana müsade ben artık izlemeyi bırakıyorum . Geçen hafta bi Ümit’le bekledim yok Can’ım dedim mutlaka burdan dönülür böyle olmaz dedim ama son bölüm resmen beni benden aldı yazıklar olsun nediyim bu yeni senaristler bence bu işi bıraksınlar üzgünümmm

  7. Zeynep

    17 Nisan 2018 - 16:55

    ben Ferhat ın çocuk sorunu ve yeğenden sonra izlemeyi bıraktım. Seyirci Ferhat ın çocuğunu ve yeğeni kabullenemedi reyting lere bakarmısınız 3 lere düşmüş

  8. Asya

    17 Nisan 2018 - 14:34

    bu çocuk konusunu ortaya attıkları için dizinin tadı kaçtı.bu bölümde eğer isteselerdi özge konusunu ortadan kaldırabilirlerdi.ferhat test yaptirdiginda sonucu olumsuz çıkabilirdi.ama devam ettirmeyi seçtiler.ferhat karakteri çok güzeldi simdi bir vildanin yanına gidiyor bir aslının yanına.keske ilk başlardaki gibi kalsaydı bu aşk

  9. Rüya

    17 Nisan 2018 - 10:59

    Ben son fragman da çok gülmüştüm ama fazla gülmemek gerekmiş onu gördüm İnan ben önce söz izleyen biriydim siyah beyaz aşk başladı ilk bölümden bu yana diyer diziyi bıraktım ama İnan bana izleyiciyi böyle salak yerine koymaları varya çok zoruma gitti atılar ortaya bir Özge meselesi herkesin sinirleri tavan yaptı zaten hiç karakter olarak uygunmu ya sen bigi bak bak körmüsün arkadaş işte sonuç ortada reytingler beli böyle onncü sıralarda gezeriz biz yasak elma özeti bile bizden önde ne digim ben size sizin gibi yazan senaristler olursa böylede Reyting olur👏🏻👏🏻👏🏻

  10. kanka

    17 Nisan 2018 - 10:34

    Abidinin Salaklığına ne diyeceksiniz arkadaşlar

    • Selda

      17 Nisan 2018 - 19:01

      Herkes bi yalana dolana başladı ☺☺

  11. Hoyrat

    17 Nisan 2018 - 09:01

    Asli mektubu okuduuu. Yine bize hasret Ayrilik Dustu (mu) acaba. Bu cocugu Odun’a yamadilar ya…Neyse bu bebek konusundaki tepkimiz cok GEREKSIZMIS . Aslinda hakli Normal hayatta Millet teyze, amca kizlariyla evleniyor bu memlekette niye kiziyoruzki. Sabanci bir programinda teyze kizimla evlendim demisti. Bu toplumun belirli kesimlerinde olagan bir sey herhalde, Eskiden Turkler birak akrabayi, komsu kizi almazlardi. Neyse politik olmasin burada birakayim. Esegi hangi renge boyarsan boya esek, esektir. O hesap ben bu bebegi Odunun bunca bolumde cizilen karekterine uyduramiyorum. Julide mulide beni hiiic rahatsiz etmiyor. Olacaktir ortaligi bulandiran karakterler. Hadi sevelim, sevilelim, cicek, bocek bir yere kadar. Bolumleri arttirmak icin bu tur karakterler ve onlarin yarattigi entrikalar anlasilir. Bu kadar tepki aldigina gore kotude rol yapmiyor. Ben diziyi birakmam ama ayni gozle bakamiyorum ve sorunda bende herhalde. Kanda var Hoyratlik …

  12. Mine

    17 Nisan 2018 - 08:20

    Arkadaşlar bu bölümü nasıl buldunuz ben çok beğendim sizinde düşüncelerinizi merak ediyorum

    • Selda

      17 Nisan 2018 - 20:02

      Beklentimin bi tık altındaydı. .. ama hala ozge ferhat tan değil gibi geliyor bana. .. bana kalırsa o ferhat ile Namık in dna testi..

  13. Anonim

    16 Nisan 2018 - 19:38

    Ya su yegen bozuntusununda biri hakkundan gelsin 😅😅😅😅 super dizi

  14. ayla

    16 Nisan 2018 - 18:01

    siyah beyaz asfer sahane çok güzel 3. fragman hiç ayrilmasinlar devamlı birlikte olsunlar sahaneler

  15. Siyah beyaz aşk

    16 Nisan 2018 - 16:26

    Geçmiyor vakit yazmayayım dedim dayanamadım. Rollerini başarıyla gün geçtikçe bir basamak daha yükselten Birce ile İbrahim düşünüyorumda artık basamak kalmadı. Bence Aslı ile Ferhat olarak zirvedeler bunun aksini düşünen varsa söylesin.yada ömür boyu sussun. 💗💗💗

    • Selda

      16 Nisan 2018 - 19:55

      Yaz yazzz günlerden pazartesi yazılmazmi???☺☺☺☺

  16. Selda

    16 Nisan 2018 - 15:29

    Herkes çayını kahvesini hazırlasın aksama SBA var ☺☺☺

  17. Nikolina

    16 Nisan 2018 - 15:03

    Sabırsızla bekliyorum akşamı gelsin SBA😍💕💞💖

  18. Anonim

    16 Nisan 2018 - 13:06

    İzle izle doyamadım çok güzeller akşam olsada izlesek

    • AYŞE

      16 Nisan 2018 - 14:30

      Kadınlarr…. Kadınlarrrr…
      kadınlar ne ister ? aşk ister! gülmek ister! biraz dedikodu ister.biraz entrika ister . oldu bu iş.. fragman çok güzel olmuş biraz gülelim eğlenelim bir taraftan ailemizi toparlayalım aile bağlarını vurgulayalım. hep entrika hep ağlak aslı hep vurdu kırdı. yordunuz bizi. şimdi herkes derin bir nefes aldı. çok güzel olmuş. ana karakterlere bundan sonra zarar vermeyin gayri meşru ilişkiler içinde göstermeyin. sağlam karakterli zeki olsunlar rencide olmasınlar. Vildanla olan çocuğa yapacak birşey yok geçmiş olsun. ama bundan sonra hem bir baba hem seven bir adam olarak daha güçlü bir Ferhat olmalı…

  19. Adssız

    16 Nisan 2018 - 12:51

    Harika! Hemde tek kelimeyle. Yerim sizi ya. Bu dizi final olursa çok üzülürüz…

  20. Asya

    16 Nisan 2018 - 10:40

    Evet uzun süredir olmadığı kadar güzel görüntüler bunlar Ama yinede şu çocuk işini ortadan kaldırın ,senaristlerin elinde olan bişey sonuçta

  21. Mine

    16 Nisan 2018 - 07:55

    Seldacığım çok teşekkür ederim beni davet ettiğin için Türkiye’ye kilometrelerce uzaktayım gelemem memleketinde çok özledim 😔😞

  22. Sadik

    16 Nisan 2018 - 06:19

    Tuyo hosgeldin arkadasim! Ferhad gercekten Namigin yanindan ayrilabilecek mi?

    • Tüyo

      16 Nisan 2018 - 11:23

      Namiğin yanından ayrılmak o kadar kolay değil çok kötü planları var bizim Namıkın şimdilik onaylamış gözükecek ama işin Aslı öyle değil

  23. Sadik

    16 Nisan 2018 - 06:16

    Cook tatlılar ama! Iste bunlarla gelın! Belkı bu yeni senarıstler hos bırseyler yapabılırler , ama yine de su bebek isini halledin!

  24. sevda

    15 Nisan 2018 - 23:32

    Aslimmm canim ya cok tatli ferhatin son yerde yuz ifadesi koptum yaa😁😁😁😁😁😁🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓:-)

  25. Ayşe

    15 Nisan 2018 - 22:30

    Canı Dağ Çileği Mi İstermiş Aman 🍓🍓🍓🍓☺️☺️

  26. Mübtela...

    15 Nisan 2018 - 20:08

    Canım sıkıldıkça izliyorum mükemmeller. Ferhat’ın o şaşkın telaşlı hali Aslı’ya o bakışı çok güzel hatta çok komik… Aslı’nın konuşması o çocuksu alıngan masum hali çok ama çok güzel…

  27. Selda

    15 Nisan 2018 - 18:34

    Hoş. .. çok hosss😂😂😂😂

    • Mübtela...

      15 Nisan 2018 - 23:33

      Selda nerelerdesin??

      • Selda

        16 Nisan 2018 - 00:40

        İnternetimi yedi bitirdi bu SBA😂😂😂Antalya Kumluca 19.Seracılık festivaline bekliyorum arkadaşlar …. Mubtela, Mine,siyah beyaz ask,sade seyirci,hesoj,hoyrat tuyo vs. Arkadaşlar ayrıca editorcum seni de bekliyorum Kumlucaya … ferhatimin dediği gibi LÜTFEN YANI😍😍😍

        • Sade seyirci

          16 Nisan 2018 - 18:42

          SELDA’cım nazik davetin için çok teşekkürler.Senin bu sıcak davetinden sonra açıp internetten biraz bakıp araştırdım.Açıkçası sen bahsedene kadar seracılık festivalinden bihaberdim.Kumluca Belediye Başkanı sayın Hüsamettin Çetinkaya’nın da yer aldığı çok güzel, kısa bir tanıtım filmi var internette.Benim gibi merak edenler veya bilmeyenler
          http://www.kumluca-bld.gov.tr adresinden 19.Tarım ve Seracılık Festivali hakkında bilgi sahibi olabilirler.İtiraf etmeliyim bu kısa tanıtım filmini izlerken hem duygulandım hem de gururlandım.Duygulandım ,çünkü biz şehirlerde masa başında iş yapan kesim olarak ,çoğu zaman pek farkında olamasakta tükettiğimiz ürünlerin tarladan soframıza gelene kadar ki süreçte ne kadar çok insanın emeği ve alın terinin sonucu olduğunu gördüm bu filmde.Gururlandım,ne iş yaparsak yapalım,bu memleketin neresinde yaşarsak yaşayalım,hangi sosyal sınıf ve etnik gruba ait olursak olalım,hangi eğitim durumuna sahip olursak olalım aslında tek bir Türkiye Cumhuriyeti var ve hepimiz onun vatandaşıyız.Bu ülke yeraltı ve yerüstü tüm varlıkları ile aslında yeteri kadar zenginliğe sahip bir ülke.Aynı anda dört mevsimin yaşanabildiği nadir coğrafyalardan bir tanesi dünya üzerinde.Ayrıca misafirperver,sıcak ve duygusal insanını unutmamak gerekir.O nedenle ülkemiz çok değerli ve kıymetli lütfen değerinin daha iyi bilelim.Amacım elbette siyasi bir uslüpta konuşmak değil,biraz öyle gibi anlaşıldıysa hemen düzeltmemi yapayım.Burası nihayetinde dizi fragmanlarının her hafta rutin olarak yayınlandığı bir dizi fragman sitesi.Kimse kimseyi tanımıyor.Ancak bir dizinin seyirciye yansıttığı veya yansıtabildiği kadar ki duygu bütünlüğü paydasında birleşen birkaç kişiden ibaretiz bu sayfada.Yinede bu sanal ortamda bile sıcak yurdum insanının misafirperver karakterini görebilmek ve hissedebilmek çok güzel.O nedenle Selda’cım tekrar çok teşekkürler davetin için.Bu yıl benim için biraz zor gözüksede umarım önümüzde ki yıllarda bu festivali yerinde deneyimleyip,gözlemleme fırsatına sahip olurum ve tabii,sayın editörüm anlayışınız için ayrıca teşekkürler.Siteyi yönetirken ki tarzınız ve üslubunuz sadece bu sitenin kalitesi ve takip edilebilirlilik oranlarını etkilemekle kalmıyor aynı zamanda takipçilerinin de üslup ve kalitesinin belirlenmesine yardımcı oluyor.

          • Selda

            17 Nisan 2018 - 09:23

            Teşekkürler Sade Seyirci güzel yorumların için. .. her zaman bekleriz …

      • Selda

        16 Nisan 2018 - 00:42

        Burdayım burdayım eşimin telefondan bile fragmanlarim sayfasına bakıyorum …. Eşim artık kızıyor gene mi ibrammmm diyeeee😉😉😂😂😂nasılsın sende gorunmuyordun.??

        • Mübtela...

          16 Nisan 2018 - 12:17

          Davetin için çok teşekkürler arkadaşım.. bende buralardayim ailecek grip atlattık ki sorma 1 aydır ben eşim oglum uğraşıyoruz. biliyorsun kendin birşekilde ayakta durmaya çalışıyorsun ama eşin grip olunca naz naz yıkılıyor utanmasa başında kuran okutacak o kadar yani…

          • Selda

            16 Nisan 2018 - 13:38

            Biz her zaman güçlü olmalıyız eşinle beraber iki çocuk büyütüyor düşün sen kendini çünkü onlar daha fena🤔🤔🤔😁😁😁

  28. Anonim

    15 Nisan 2018 - 14:07

    Ayy ne güldüm çok hoşuma gitti bayıldım 😍 çok güzel ya çok tatlılar eğlenceli komik neşeli

  29. Mine

    15 Nisan 2018 - 13:46

    Vallaha çatladım gülmekten çatladım 😂😂😂
    Ne kadar güzeller bizde bunu istiyorduk
    Ölsem Ferhat’ı böyle göreceğim aklıma gelmezdi😂😂😂😂

  30. Tüyo

    15 Nisan 2018 - 13:42

    Şu tüyoyu bir dinleyin çok çok şaşıracaksınız demiştim ama sözümü dinleyen kim eski senarist ortaya Ferhat’ın kızını çıkartıp kaçtı ama Aslı Ferhat aşkı bundan sonra çok güzel olcak öyle güzel olacak ki biz kızı unutacağız alın size bu örneği bilğiler var ama çok yanıltıcı bizim 3 senarist baya çalışıyor o yüzden durumlar hemen değişe biliyor

  31. Anonim

    15 Nisan 2018 - 13:36

    oy oy oy AŞKLARIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIM

  32. Ayışığı

    15 Nisan 2018 - 13:33

    Fragmanina bayıldım çok güzel 😀 böle gelin bize

  33. Rüya

    15 Nisan 2018 - 13:24

    😂😂😂ay Aslı çok güzel yapıyosun devam et böyle yapmaya

  34. Mübtela...

    15 Nisan 2018 - 12:33

    Ay aaayyy ne güzel bir fragman pazar günüme neşe kattı…

  35. Hiralayn

    15 Nisan 2018 - 12:27

    Süper yaaa işte böyle güzel olsunlar gülsünler daaaaa. Kubilay bey ellerinize sağlık… bin kere izledim valla..

  36. Esra

    15 Nisan 2018 - 12:14

    Gülmekten yıkıldım ya bi de bu saatte fragman yüklendiğine inanamiyorum

  37. hesoj

    15 Nisan 2018 - 11:58

    Ay cok güldüm👏👏👏👍🏻👍🏻 Aslı sürt burnunu ferhatın cok güzel fragman hadi asferciler reytingleri patlatalım bu hafta 😘😘😘🤭🤭🤭

  38. Sevgi

    15 Nisan 2018 - 11:37

    Hahayyy canımda İstemiyo sanki ay Aslı sen çok yaşa bize böyle şeylerle gelin ya

  39. Nihal

    15 Nisan 2018 - 11:03

    Ucuncu fragman neydi yaaa😂😂😂👍👍

  40. elchin

    15 Nisan 2018 - 10:55

    Muhtesem dizi harika bayiliyorun

  41. melek

    15 Nisan 2018 - 10:51

    cok güzel, fragmandan sonra bir şok bölüm daha istemiyoruz…😊

  42. asli

    15 Nisan 2018 - 10:36

    Asli ferhata cektirir

Bir Cevap Yaz

 

Dikkat: Yorumunuz incelendikten sonra yayınlanacaktır.

 

Kısa yorumlar yayınlanmaz. Örnek: "Aynen", "Sana katılıyorum", "Beğeniyorum."

 

Başka bir izleyiciyi hedef alan ve tartışmaya yol açabilecek her türlü yorum silinir.

 

Lütfen sadece dizi ve dizideki karakterlerle ilgili yorumlar yapalım.

 

Küfür, hakaret veya argo içeren yorumlar yayınlanmaz, yorumcunun IP adresi kara listeye alınır.

 

 

Aşağıdaki kutuya bir isim veya rumuz (takma isim) yazınız.

© 2017 Fragmanlarim.com - Güncel dizi fragmanları izleyin. En yeni fragmanlar sitesi.